top of page

// STREFA DLA TWÓRCY //

12.2023 - 01.2024

nabory na duże punkty programu

07.02.24 -10.03.2024

I tura naborów na program, przewidziane

20.03.2024

publikacja draftu programu
 

od 10.04.24

II tura przyjmowania punktów programu

// CZEGO SZUKAMY //
  • średnie, małe, mikrolarpy (krótkie 1-3h nieangażujące logistyki formy larpowe ), 

  • warsztaty (wspierające bloki tematyczne i festiwalowe)

  • integracje 

  • inne inicjatywy oddolne.

// JAK WSPIERAMY TWÓRCÓW //
  • Punty przyjęte w I turze naborów zapewnią rezerwację miejsca na konwencie dla twórcy

  • Nagłośnimy Twój punkt programu, 

  • Finansowo pokryjemy koszty punktu programu,

  • Oferujemy pomoc w tworzeniu scenografii i dajemy ręce do pracy 

  • Z każdym z Twórców będziemy omawiać ich punkt programu indywidualnie, starając się wyjść naprzeciw potrzebom i marzeniom. 

// JAK TWORZYMY PROGRAM //
  • Zaczynamy od otwarcia zgłoszeń na duże punkty programu.

  • W oparciu o nie tworzymy bloki tematyczne.

  • Zbieramy program luty/marzec.

  • Zarys programu publikujemy przed startem zapisów na festiwal!

W 2024 głównym kryterium przyjęcia do programu to zgodność z blokami tematycznymi

// Folklor Magiczny //

NIEDZIELA & PONIEDZIAŁEK

  • magia w każdej odsłonie, 

  • folklor - nie tylko polski/słowiański, swojskość,

  • baśnie i mity z całego świata,

  • inne inspiracje literackie magiczne, folklorystyczne, romantyczne,

  • tajemnice, oniryczność.

30-01.07.2024

// Neon Futura //

WTOREK & ŚRODA 

  • dystopia w każdej formie, 

  • transhumanizm i nurty filozoficzne w przyszłości, 

  • science-fiction, cyberpunk, postapo,

  • neony, neonowe kolory, światła, ledy, uv,

  • techno (muzyka),

  • nie-zawsze-heteronormatywna wizja świata.

02-03.07.2024

// Kamera! Akcja! //

CZWARTEK & PIĄTEK
04-05.07.2024
  • wyrazista konwencja lub gatunek

  • dobrze opowiedziane po raz kolejny historie

  • filmowość, przerysowanie, efekciarstwo, kamp i kicz, 

  • czerwony dywan, gwiazdy i producenci,

  • mechaniki i rozwiązania fabularno-narracyjne inspirowane filmem

// Jakie punkty programu lubimy //
  • Duże punkty programu: praca nad nimi ruszyła z wyprzedzeniem aby maksymalnie je wesprzeć programowo i logistycznie

  • Wspierające się punkty programu: przyklaskujemy warsztatom i inicjatywom wspierającym inne punkty programu w myśl pomysłu o blokach tematycznych

  • Integracje: w tym roku planujemy więcej integracji na festiwalu, zależy nam na współtworzeniu wydarzeń, w które może się zaangażować duża część wspólnoty

  • Wspieramy inicjatywy oddolne i spontaniczne, wszelkie działania wzbogacające to wydarzenie są mile widziane!

  • Wiedza: zależy nam na pogłębianiu swojej wiedzy i umiejętności

  • Ekspresja: dajemy miejsce dla ekspresji własnej uczestnikom festiwalu i dzieleniu się własnym doświadczeniem i przeżyciami

  • Eksperyment: Chcemy stworzyć przyjazną przestrzeń dla wolności, kreatywności i eksperymentu. Pragniemy twórczego fermentu i świeżych punktów widzenia. Gościliśmy już u siebie gry eksperymentalne: larpy nieme, z elementami teatralnymi, musicale, larpy taneczne

  • Ciało i ruch: lubimy taniec, ruch, pracę z ciałem, impro

  • Elastyczność: lubimy gry, które mają elastyczne ramy, np. są skalowalne, można w nie zagrać bez uprzednich przygotowań albo mają role unisex, szukamy także gier/punktów z możliwością zapisów już na miejscu 

  • Bezpieczeństwo: szukamy gier, które się dobrze komunikują z uczestnikiem - ich design dba o dobrostan i bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne graczy (np.  klarownie sygnalizują triggery) i stara się nie wykluczać osób ze specjalnymi potrzebami (np. żywieniowymi na larpie o jedzeniu)

// EKIPA LOGISTYKI //

Logistyka pomaga twórcom programu stworzyć niezapomniane przeżycia dla uczestników na Larparcie. Jest wsparciem, ale nie jest realizatorem punktów programu. Dostarcza rekwizyty, scenografię, sprzęt multimedialny, zarządza magazynem i odpowiada za to, jak wygląda festiwal. A co za tym idzie, logistyka:

  •  Pomaga dostarczyć i stworzyć wydarzenie, ale pełna produkcja i odpowiedzialność za wizję/ przesłanie danego punktu leży po stronie twórcy.

  •  Pomaga w rozkładaniu i składaniu punktów programu, ale to twórca odpowiada za ich ostateczny wygląd i klimat, my nie angażujemy się twórczo bez wyraźnej potrzeby.

  •  Nie rozstawia eventów za twórcę. Może za to dostarczyć kilka osób do pomocy, ale to twórca odpowiada za pokierowanie tymi ludźmi tak, by punkt programu był zgodny z jego wizją.

  •  Zapewnia konieczne do punktów programu wydruki, jeśli dokumenty zostaną nam dostarczone razem z zapotrzebowaniem. W trakcie trwania konwentu nie zapewniamy druku.

  •  Stara się najlepiej, jak to możliwe, dostarczyć zapotrzebowanie dla punktów programu, ale nie zawsze marzenia twórców da się spełnić.

// EKIPA PROGRAMU //

Przy współpracy twórców z logistyką bardzo ważna jest komunikacja, aby obie strony rozumiały dokładnie, jak dany punkt programu ma wyglądać. Za tą komunikację odpowiada dział program Larparta. Głównym celem programu jest zaproponowanie uczestnikom zróżnicowanych i ciekawych atrakcji na festiwalu. Program:

  •  Zbiera i przyjmuje zgłoszenia twórców. 

  •  Publikuje informacje o przyjętych punktach, pomaga w komunikacji między twórcami a uczestnikami. 

  • Opracowuje siatkę programową festiwalu w porozumieniu z twórcami. 

  • Jest w stałym kontakcie z twórcami oraz wspomaga ich w organizacji punktów programu. 
     

Na samym konwencie, program pilnuje realizacji rozkładu jazdy oraz na bieżąco dokonuje w nim koniecznych zmian i aktualizacji. Org programowy  jest również pierwszą osobą kontaktu dla twórcy danego punktu. 

bottom of page