// STREFA DLA TWÓRCY //
12.2023 - 01.2024
nabory na duże punkty programu
07.02.24 -10.03.2024
I tura naborów na program, przewidziane
20.03.2024
publikacja draftu programu
od 10.04.24
II tura przyjmowania punktów programu
// CZEGO SZUKAMY //
-
średnie, małe, mikrolarpy (krótkie 1-3h nieangażujące logistyki formy larpowe ),
-
warsztaty (wspierające bloki tematyczne i festiwalowe)
-
integracje
-
inne inicjatywy oddolne.
// JAK WSPIERAMY TWÓRCÓW //
-
Punty przyjęte w I turze naborów zapewnią rezerwację miejsca na konwencie dla twórcy
-
Nagłośnimy Twój punkt programu,
-
Finansowo pokryjemy koszty punktu programu,
-
Oferujemy pomoc w tworzeniu scenografii i dajemy ręce do pracy
-
Z każdym z Twórców będziemy omawiać ich punkt programu indywidualnie, starając się wyjść naprzeciw potrzebom i marzeniom.
// JAK TWORZYMY PROGRAM //
-
Zaczynamy od otwarcia zgłoszeń na duże punkty programu.
-
W oparciu o nie tworzymy bloki tematyczne.
-
Zbieramy program luty/marzec.
-
Zarys programu publikujemy przed startem zapisów na festiwal!
W 2024 głównym kryterium przyjęcia do programu to zgodność z blokami tematycznymi
// Folklor Magiczny //
NIEDZIELA & PONIEDZIAŁEK
-
magia w każdej odsłonie,
-
folklor - nie tylko polski/słowiański, swojskość,
-
baśnie i mity z całego świata,
-
inne inspiracje literackie magiczne, folklorystyczne, romantyczne,
-
tajemnice, oniryczność.
30-01.07.2024
// Neon Futura //
WTOREK & ŚRODA
-
dystopia w każdej formie,
-
transhumanizm i nurty filozoficzne w przyszłości,
-
science-fiction, cyberpunk, postapo,
-
neony, neonowe kolory, światła, ledy, uv,
-
techno (muzyka),
-
nie-zawsze-heteronormatywna wizja świata.
02-03.07.2024
// Kamera! Akcja! //
CZWARTEK & PIĄTEK
04-05.07.2024
-
wyrazista konwencja lub gatunek
-
dobrze opowiedziane po raz kolejny historie
-
filmowość, przerysowanie, efekciarstwo, kamp i kicz,
-
czerwony dywan, gwiazdy i producenci,
-
mechaniki i rozwiązania fabularno-narracyjne inspirowane filmem
// Jakie punkty programu lubimy //
-
Duże punkty programu: praca nad nimi ruszyła z wyprzedzeniem aby maksymalnie je wesprzeć programowo i logistycznie
-
Wspierające się punkty programu: przyklaskujemy warsztatom i inicjatywom wspierającym inne punkty programu w myśl pomysłu o blokach tematycznych
-
Integracje: w tym roku planujemy więcej integracji na festiwalu, zależy nam na współtworzeniu wydarzeń, w które może się zaangażować duża część wspólnoty
-
Wspieramy inicjatywy oddolne i spontaniczne, wszelkie działania wzbogacające to wydarzenie są mile widziane!
-
Wiedza: zależy nam na pogłębianiu swojej wiedzy i umiejętności
-
Ekspresja: dajemy miejsce dla ekspresji własnej uczestnikom festiwalu i dzieleniu się własnym doświadczeniem i przeżyciami
-
Eksperyment: Chcemy stworzyć przyjazną przestrzeń dla wolności, kreatywności i eksperymentu. Pragniemy twórczego fermentu i świeżych punktów widzenia. Gościliśmy już u siebie gry eksperymentalne: larpy nieme, z elementami teatralnymi, musicale, larpy taneczne
-
Ciało i ruch: lubimy taniec, ruch, pracę z ciałem, impro
-
Elastyczność: lubimy gry, które mają elastyczne ramy, np. są skalowalne, można w nie zagrać bez uprzednich przygotowań albo mają role unisex, szukamy także gier/punktów z możliwością zapisów już na miejscu
-
Bezpieczeństwo: szukamy gier, które się dobrze komunikują z uczestnikiem - ich design dba o dobrostan i bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne graczy (np. klarownie sygnalizują triggery) i stara się nie wykluczać osób ze specjalnymi potrzebami (np. żywieniowymi na larpie o jedzeniu)
// EKIPA LOGISTYKI //
Logistyka pomaga twórcom programu stworzyć niezapomniane przeżycia dla uczestników na Larparcie. Jest wsparciem, ale nie jest realizatorem punktów programu. Dostarcza rekwizyty, scenografię, sprzęt multimedialny, zarządza magazynem i odpowiada za to, jak wygląda festiwal. A co za tym idzie, logistyka:
-
Pomaga dostarczyć i stworzyć wydarzenie, ale pełna produkcja i odpowiedzialność za wizję/ przesłanie danego punktu leży po stronie twórcy.
-
Pomaga w rozkładaniu i składaniu punktów programu, ale to twórca odpowiada za ich ostateczny wygląd i klimat, my nie angażujemy się twórczo bez wyraźnej potrzeby.
-
Nie rozstawia eventów za twórcę. Może za to dostarczyć kilka osób do pomocy, ale to twórca odpowiada za pokierowanie tymi ludźmi tak, by punkt programu był zgodny z jego wizją.
-
Zapewnia konieczne do punktów programu wydruki, jeśli dokumenty zostaną nam dostarczone razem z zapotrzebowaniem. W trakcie trwania konwentu nie zapewniamy druku.
-
Stara się najlepiej, jak to możliwe, dostarczyć zapotrzebowanie dla punktów programu, ale nie zawsze marzenia twórców da się spełnić.
// EKIPA PROGRAMU //
Przy współpracy twórców z logistyką bardzo ważna jest komunikacja, aby obie strony rozumiały dokładnie, jak dany punkt programu ma wyglądać. Za tą komunikację odpowiada dział program Larparta. Głównym celem programu jest zaproponowanie uczestnikom zróżnicowanych i ciekawych atrakcji na festiwalu. Program:
-
Zbiera i przyjmuje zgłoszenia twórców.
-
Publikuje informacje o przyjętych punktach, pomaga w komunikacji między twórcami a uczestnikami.
-
Opracowuje siatkę programową festiwalu w porozumieniu z twórcami.
-
Jest w stałym kontakcie z twórcami oraz wspomaga ich w organizacji punktów programu.
Na samym konwencie, program pilnuje realizacji rozkładu jazdy oraz na bieżąco dokonuje w nim koniecznych zmian i aktualizacji. Org programowy jest również pierwszą osobą kontaktu dla twórcy danego punktu.