





// STREFA DLA TWÓRCY //
01.02. - 10.03.2025
Nabory do programu oraz konkursu K.A.F.E.L.
15.03.2025
Publikacja finałowych gier konkursowych.
28.03.2024
Publikacja programu.
25.05. - 08.06.25
Zapisy dla uczestników na punkty programu (wymagające wcześniejszych zapisów).

// CZEGO SZUKAMY //
-
Gier konkursowych: trwających nie dłużej niż 6 godzin, które będą innowacyjne i eksperymentalne, przy tym: zachwycające!
-
(musi w nie zagrać minimum 15 uczestników Larparta).
-
Dużej gry (na 30+ graczy), w której produkcji wesprzemy twórców.
-
Średnich, małych, i mikro larpów (trwających 1-3 godzin, nieskomplikowanych logistycznie form larpowych).
-
Warsztatów!
-
Wydarzeń integracyjnych.
-
Innych inicjatyw oddolnych.
-

// JAK WSPIERAMY TWÓRCÓW //
Przyjęty punkt programu zapewnia twórcy miejsce na konwencie! Poza tym oferujemy:
-
Wypromowanie punktu programu i
-
pokrycie jego kosztów finansowych,
-
pomoc w tworzeniu scenografii,
-
wspólny terminarz zapisów na punkty programu, gdzie gracze zapisują się przed festiwalem.
Z każdym z twórców będziemy omawiać ich punkt programu indywidualnie, starając się przy tym wyjść naprzeciw wszelkim związanym z ich pomysłem potrzebom i marzeniom.

// JAK TWORZYMY PROGRAM //
-
Program ustalany jest w lutym/marcu.
-
W marcu kontaktujemy się z twórcami i potwierdzamy wybrane punkty programu,
-
siatkę programu publikujemy przed startem zapisów na festiwal!
-
Tworzymy wydarzenia na social mediach dla wszystkich wybranych punktów programu,
-
wszystkie informacje o larpach są dostępne za pośrednictwem strony Larparta.
-
Organizujemy zapisy na punkty programu wymagajace wcześniejszych zapisów w jednym terminie (1.06.25)
Tegoroczne bloki tematyczne odnoszą się tylko do wystroju Hollingu, zgodność zgłoszonego punktu programu
z blokiem nie jest kryterium wyboru do programu (ale zachęcamy do inspiracji!).
// Witches //
wiedźmy & magia & potwory
-
po pierwsze: wiedźmy, czarownice, sabat, zaklęcia, klątwy, pełnia księżyca,
-
po drugie: chrześcijańskie czary, nordyckie wierzenia, amerykańskie archetypy i halloweenowe przesądy,
-
trzecie: przeznaczenie, duchy, demony, bogowie, Wikingowie, Agatha All along, hokus pokus, Sabrina… i więcej.
// Glam! //
przepych & moda & reflektory
-
po pierwsze: high fashion, runway, awangardowa moda, szampan z truskawkami, złoto, brokat, przepych
-
po drugie: czerwony dywan, gwiazdy estrady, celebryci, blask reflektorów, sztuka i vogue
-
trzecie: Diabeł ubiera się u prady, Titanic, Chicago, Wielki Gatsby i inne.

// Jakie punkty programu lubimy //
-
Duże punkty programu! Praca nad nimi ruszy z wyprzedzeniem, aby możliwie maksymalnie wesprzeć je programowo i logistycznie,
-
Integracje - zależy nam na współtworzeniu wydarzeń, w które może się zaangażować duża część wspólnoty.
-
Wspieramy inicjatywy oddolne i spontaniczne, wszelkie działania wzbogacające to wydarzenie są mile widziane!
-
Wiedza i pasja: zachęcamy do dzielenia się swoimi umiejętnościami, talentami i zajawkami - im bardziej nietypowymi, tym lepiej!
-
Ekspresja: tworzymy przestrzeń dla twórczej ekspresji, działań artystycznych i dzielenia się swoim doświadczeniem w tym zakresie.
-
Eksperyment: chcemy stworzyć miejsce przyjazne wolności, kreatywności i eksperymentom. Pragniemy twórczego fermentu i świeżych punktów widzenia. Gościliśmy już u siebie gry eksperymentalne: larpy nieme, musicale, larpy taneczne.
-
Ciało i ruch: lubimy taniec, ruch, pracę z ciałem, improwizacje.
-
Elastyczność: lubimy gry bez barier, mające elastyczne ramy, w które można zagrać bez uprzednich przygotowań, które oferują różnorodne role dostępne dla wszystkich. Szukamy także gier/punktów z możliwością zapisów już na miejscu.
-
Bezpieczeństwo: oczekujemy gier, które dobrze komunikują się z uczestnikiem - ich design dba o dobrostan i bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne graczy oraz nie wyklucza osób ze specjalnymi potrzebami.

// EKIPA LOGISTYKI //
Logistyka pomaga twórcom programu stworzyć niezapomniane przeżycia dla uczestników Larparta. Jest wsparciem - choć nie realizatorem - w procesie tworzenia punktów programu. Dostarcza rekwizyty, scenografię, sprzęt multimedialny, zarządza magazynem i odpowiada za to, jak festiwal wygląda. A co za tym idzie, logistyka:
-
Znajduje, zamawia i dostarcza wymagane zapotrzebowanie - pomagamy stworzyć tobie wydarzenie, ale pełna produkcja i odpowiedzialność za wizję/ przesłanie danego punktu leży po twojej stronie.
-
Przygotowuje i demontuje lokacje - pomagamy w rozkładaniu i składaniu punktów programu, ale to ty odpowiadasz za ich ostateczny wygląd i klimat, nie angażujemy się twórczo bez wyraźnej potrzeby.
-
Dostarcza Larparcięta - Twórco, nie rozstawimy eventów za ciebie. Możemy zapewnić kilka osób do pomocy, ale to ty odpowiadasz za pokierowanie tymi ludźmi tak, by punkt programu był zgodny z twoją wizją.
-
Zapewnia wydruki - wszystkie konieczne do punktów programu wydruki zorganizujemy dla ciebie, jeśli dokumenty zostaną nam dostarczone (razem z informacją o zapotrzebowaniu) przed Larpartem. W trakcie trwania konwentu nie zapewniamy druku.
-
Zadba o ciebie na Larparcie - przed twoim wydarzeniem osobiście upewnijmy się czy wszystko masz pod kontrolą,
Staramy się dostarczyć zapotrzebowanie dla punktów programu najlepiej, jak to możliwe, ale marzenia twórców nie zawsze da się spełnić.

// EKIPA PROGRAMU //
Przy współpracy twórców z logistyką bardzo ważna jest komunikacja, aby obie strony rozumiały dokładnie, jak dany punkt programu ma wyglądać. Właśnie za to odpowiada dział programu Larparta. Głównym założeniem programu jest zaproponowanie uczestnikom zróżnicowanych i ciekawych atrakcji na festiwalu. Zespół programowy:
-
Zarządza zgłoszeniami programu - przyjmujemy Wasze zgłoszenia i wybieramy najciekawsze z nich.
-
Układa harmonogram festiwalu - dbamy o to, aby w programie zmieściło się jak najwięcej świetnych wydarzeń!
-
Wspiera komunikację wydarzeń - zajmujemy się przestrzenią na zapisy i informowaniem graczy o punktach programu.
-
Administruje ułożonym programem - w razie nieprzewidzianych okoliczności wprowadzamy zmiany w siatce programowej.
-
Dba o realizację programu na miejscu - na bieżąco dokonujemy koniecznych zmian i aktualizacji w programie, przyjmujemy inicjatywy oddolne i nadzorujemy przestrzenią zapisów (na punkty z zapisami na miejscu). Organizator programowy jest również pierwszą osobą kontaktu dla prowadzących.
// LOKACJE ALASKI //
Nie jesteś stałym bywalcem Alaski, a chciałbyś wiedzieć co i gdzie można poprowadzić? Przedstawiamy ci mapę autorstwa WantedingArtist oraz listę głównych lokacji przystanku Alaska.
u Hollinga
Łoś
Stołówka
Kino
u Eda
Polana za Edem
Wiata pod Lipą
Plac Alaskański
Chata Adama
Boisko
Ognisko
Warsztat Golemów
Domki 7 i 8
Stajnia
Wielka Łąka
Polana
Baza Chłopców
Ostatnia Plaża
Dzika Plaża
Przystań
Plaża Czifa
Drzewo Wróżek
Ujeżdżalnia
Świątynia