top of page

// STREFA DLA TWÓRCY //

01.02. - 10.03.2025

Nabory do programu oraz konkursu K.A.F.E.L.

15.03.2025

Publikacja finałowych gier konkursowych.

28.03.2024

Publikacja programu.

25.05. - 08.06.25

Zapisy dla uczestników na punkty programu (wymagające wcześniejszych zapisów).

// CZEGO SZUKAMY //
  • Gier konkursowych: trwających nie dłużej niż 6 godzin, które będą innowacyjne i eksperymentalne, przy tym: zachwycające! 

  • (musi w nie zagrać minimum 15 uczestników Larparta).

  • Dużej gry (na 30+ graczy), w której produkcji wesprzemy twórców.

  • Średnich, małych, i mikro larpów (trwających 1-3 godzin, nieskomplikowanych logistycznie form larpowych).

  • Warsztatów! 

  • Wydarzeń integracyjnych.

  • Innych inicjatyw oddolnych.​​​​​​​​

  •  

// JAK WSPIERAMY TWÓRCÓW //

Przyjęty punkt programu zapewnia twórcy miejsce na konwencie! Poza tym oferujemy:

  • Wypromowanie punktu programu i 

  • pokrycie jego kosztów finansowych,

  • pomoc w tworzeniu scenografii,

  • wspólny terminarz zapisów na punkty programu, gdzie gracze zapisują się przed festiwalem.
     

Z każdym z twórców będziemy omawiać ich punkt programu indywidualnie, starając się przy tym wyjść naprzeciw wszelkim związanym z ich pomysłem potrzebom i marzeniom.

// JAK TWORZYMY PROGRAM //
  • Program ustalany jest w lutym/marcu.

  • W marcu kontaktujemy się z twórcami i potwierdzamy wybrane punkty programu,

  • siatkę programu publikujemy przed startem zapisów na festiwal!

  • Tworzymy wydarzenia na social mediach dla wszystkich wybranych punktów programu,

  • wszystkie informacje o larpach są dostępne za pośrednictwem strony Larparta.

  • Organizujemy zapisy na punkty programu wymagajace wcześniejszych zapisów w jednym terminie (1.06.25)

Tegoroczne bloki tematyczne odnoszą się tylko do wystroju Hollingu, zgodność zgłoszonego punktu programu
z blokiem nie jest kryterium wyboru do programu (ale zachęcamy do inspiracji!).

// Witches //

wiedźmy & magia & potwory
  • po pierwsze: wiedźmy, czarownice, sabat, zaklęcia, klątwy, pełnia księżyca,

  • po drugie: chrześcijańskie czary, nordyckie wierzenia, amerykańskie archetypy i halloweenowe przesądy,

  • trzecie: przeznaczenie, duchy, demony, bogowie, Wikingowie, Agatha All along, hokus pokus, Sabrina… i więcej.

// Glam! //

przepych & moda & reflektory
  • po pierwsze: high fashion, runway, awangardowa moda, szampan z truskawkami, złoto, brokat, przepych

  • po drugie: czerwony dywan, gwiazdy estrady, celebryci, blask reflektorów, sztuka i vogue

  • trzecie: Diabeł ubiera się u prady, Titanic, Chicago, Wielki Gatsby i inne.

// Jakie punkty programu lubimy //
  • Duże punkty programu! Praca nad nimi ruszy z wyprzedzeniem, aby możliwie maksymalnie wesprzeć je programowo i logistycznie,

  • Integracje - zależy nam na współtworzeniu wydarzeń, w które może się zaangażować duża część wspólnoty.

  • Wspieramy inicjatywy oddolne i spontaniczne, wszelkie działania wzbogacające to wydarzenie są mile widziane!

  • Wiedza i pasja: zachęcamy do dzielenia się swoimi umiejętnościami, talentami i zajawkami - im bardziej nietypowymi, tym lepiej!

  • Ekspresja: tworzymy przestrzeń dla twórczej ekspresji, działań artystycznych i dzielenia się swoim doświadczeniem w tym zakresie.

  • Eksperyment: chcemy stworzyć miejsce przyjazne wolności, kreatywności i eksperymentom. Pragniemy twórczego fermentu i świeżych punktów widzenia. Gościliśmy już u siebie gry eksperymentalne: larpy nieme, musicale, larpy taneczne.

  • Ciało i ruch: lubimy taniec, ruch, pracę z ciałem, improwizacje.

  • Elastyczność: lubimy gry bez barier, mające elastyczne ramy, w które można zagrać bez uprzednich przygotowań, które oferują różnorodne role dostępne dla wszystkich. Szukamy także gier/punktów z możliwością zapisów już na miejscu. 

  • Bezpieczeństwo: oczekujemy gier, które dobrze komunikują się z uczestnikiem - ich design dba o dobrostan i bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne graczy oraz nie wyklucza osób ze specjalnymi potrzebami.

// EKIPA LOGISTYKI //

Logistyka pomaga twórcom programu stworzyć niezapomniane przeżycia dla uczestników Larparta. Jest wsparciem - choć nie realizatorem - w procesie tworzenia punktów programu. Dostarcza rekwizyty, scenografię, sprzęt multimedialny, zarządza magazynem i odpowiada za to, jak festiwal wygląda. A co za tym idzie, logistyka:
 

  • Znajduje, zamawia i dostarcza wymagane zapotrzebowanie - pomagamy stworzyć tobie wydarzenie, ale pełna produkcja i odpowiedzialność za wizję/ przesłanie danego punktu leży po twojej stronie.

  • Przygotowuje i demontuje lokacje - pomagamy w rozkładaniu i składaniu punktów programu, ale to ty odpowiadasz za ich ostateczny wygląd i klimat, nie angażujemy się twórczo bez wyraźnej potrzeby.

  • Dostarcza Larparcięta - Twórco, nie rozstawimy eventów za ciebie. Możemy zapewnić kilka osób do pomocy, ale to ty odpowiadasz za pokierowanie tymi ludźmi tak, by punkt programu był zgodny z twoją wizją.

  • Zapewnia wydruki - wszystkie konieczne do punktów programu wydruki zorganizujemy dla ciebie, jeśli dokumenty zostaną nam dostarczone (razem z informacją o zapotrzebowaniu) przed Larpartem. W trakcie trwania konwentu nie zapewniamy druku.

  • Zadba o ciebie na Larparcie - przed twoim wydarzeniem osobiście upewnijmy się czy wszystko masz pod kontrolą,

 

Staramy się dostarczyć zapotrzebowanie dla punktów programu najlepiej, jak to możliwe, ale marzenia twórców nie zawsze da się spełnić.

// EKIPA PROGRAMU //

Przy współpracy twórców z logistyką bardzo ważna jest komunikacja, aby obie strony rozumiały dokładnie, jak dany punkt programu ma wyglądać. Właśnie za to odpowiada dział programu Larparta. Głównym założeniem programu jest zaproponowanie uczestnikom zróżnicowanych i ciekawych atrakcji na festiwalu. Zespół programowy:
 

  • Zarządza zgłoszeniami programu - przyjmujemy Wasze zgłoszenia i wybieramy najciekawsze z nich.

  • Układa harmonogram festiwalu - dbamy o to, aby w programie zmieściło się jak najwięcej świetnych wydarzeń!

  • Wspiera komunikację wydarzeń - zajmujemy się przestrzenią na zapisy i informowaniem graczy o punktach programu.

  • Administruje ułożonym programem - w razie nieprzewidzianych okoliczności wprowadzamy zmiany w siatce programowej.

  • Dba o realizację programu na  miejscu - na bieżąco dokonujemy koniecznych zmian i aktualizacji w programie, przyjmujemy inicjatywy oddolne i nadzorujemy przestrzenią zapisów (na punkty z zapisami na miejscu). Organizator programowy jest również pierwszą osobą kontaktu dla prowadzących. 

// LOKACJE ALASKI //

Nie jesteś stałym bywalcem Alaski, a chciałbyś wiedzieć co i gdzie można poprowadzić? Przedstawiamy ci mapę autorstwa WantedingArtist oraz listę głównych lokacji przystanku Alaska.

u Hollinga

Największa zadaszona przestrzeń, gdzie odbywają się wszystkie większe punkty programu. To stodoła przerobiona na przestrzeń użytkową z wylaną betonową podłogą oraz z wydzielonymi przestrzeniami. Holling jest ozdabiany według przyjętych bloków tematycznych, natomiast możliwe są niewielkie zmiany aranżacyjne przestrzeni. Poza grami, wszystkie większe imprezy zwykle odbywają się w tym miejscu. - Lokacja jest zadaszona, - pomieści nawet 60 osób, - dobrze tłumi dźwięki z zewnątrz, - ma bezpośrednie przejście na zewnątrz oraz do łosia, - blisko magazynu oraz głównej przestrzeni przystanku Alaska, - ma dostęp do prądu, - ma kominek z miękkimi kanapami wokół, - ma kran z bieżącą wodą, - umieszczone są w nim sztuczne światła efektowe, - możliwe jest nagłośnienie (w tym muzyka) i wyciemnienie.

Łoś

Miejsce przejściowe pomiędzy Hollingiem, stołówką, a wyjściem na zewnątrz (od strony placu głównego). Miejsce wykorzystywane zwykle do mniejszych warsztatów lub jako dopełnienie innych. - Lokacja jest zadaszona, - pomieści 20 osób, - tłumi dźwięki z zewnątrz, ale nie z Hollinga i Stołówki, - można z niej przejść po schodach do Hollinga oraz - drzwiami - do Stołówki, - ma dostęp do prądu, - Są tam na stałe rozstawione “tablice wdzięczności”, stoły długie i ławki, - jest tam oświetlenie, - można tę lokację wyciemnić.

Stołówka

Zamknięta, średniej wielkości przestrzeń z ławami i dostępem do kuchni poprzez “okienko wydawki”. Drzwi są - w trakcie trwania gry - zamykane Z pomieszczenia można wyjść na dwór (od strony placu głównego) i do łosia. - Lokacja jest zadaszona, - pomieści 15 osób, - tłumi dźwięki z zewnątrz, ale nie z Hollinga i Stołówki, - można z niej przejść drzwiami do Łosia, - ma dostęp do prądu, - są tam stoły długie, ławki i komody, - jest tam stałe oświetlenie, - można ją wyciemnić.

Kino

Niewielka sala kinowa z fotelami ustawiony w stylu audytorium. Jest tam projektor i ekran. Z sali można dostać się na piętro “u Eda” oraz na zewnątrz, jest tam wyjście na główny plac. - lokacja zadaszona, - pomieści 15 osób (siedzących!), - tłumi dźwięki z zewnątrz, ale nie z Eda, - można z niej przejść schodami do Eda, - ma dostęp do prądu, - są tam siedzenia kinowe i projektor, - jest tam stałe oświetlenie.

u Eda

Poddasze nad pomieszczeniem, w którym znajduje się kino. Są tam dwie sale. W pierwszej jest stała - lokacja: “kotowisko”, druga to pusta sala z oknem (i spadzistym dachem). - Lokacja zadaszona, - pomieści 15 osób, - tłumi dźwięki z zewnątrz, ale nie z Hollinga i Kina, - można z niej przejść schodami do Kina, - ma dostęp do prądu, - są tam łóżka polowe, - jest tam stałe oświetlenie, - można ją wyciemnić.

Polana za Edem

Zacieniona drzewami polana pomiędzy budynkiem Kina, boiskiem, a drogą w stronę stajni. Miejsce dobre na średniej wielkości warsztaty.

Wiata pod Lipą

Miejsce, gdzie najczęściej można spotkać organizatora. Są tam dwa duże zadaszone stoły. Odbywały się tutaj różne jeepy oraz warsztaty do większych larpów.

Plac Alaskański

Przestrzeń główna przystanku Alaska, duży porośnięty trawą plac. Miejsce w którym krzyżują się wszystkie drogi do lokacji na Alasce, do tego jest to miejsce zbiórek, apeli. Idealne na odprawy.

Chata Adama

Jest to miejsce (zwykle) wyłączone z przestrzeni larpowej. Tutaj znajdują się kuchnia i lodówki, a na piętrze - stoliki.

Boisko

Płaska polana z rozstawionym namiotem harcerskim, ruchomymi leżakami i parasolami. Za magazynem i Łosiem. Nowa lokacja, która idealnie sprawdzi się jako miejsce warsztatów lub larpa.

Ognisko

Miejsce przeznaczone do rozpalania ogniska, znajdujące się za chatą Adama. Jako że jest to miejsce częściowo odgrodzone od innych przestrzeni, sprawdzi się jako przestrzeń warsztatowa lub larpowa.

Warsztat Golemów

Za domkami 7 i 8 znajduje się Warsztat Golemów - zadaszona, cicha lokacja, w której na stałe rozłożone jest kotowisko. Idealne na relaks, warsztaty oraz larpy.

Domki 7 i 8

To położone najdalej od głównej przestrzeni domki, które oczywiście należą do przypisanych im uczestników. Jednakże, za zgodą mieszkańców, można w nich poprowadzić larpa (taka inicjatywa musi wyjść od twórcy lub uczestnika, nie organizatora).

Stajnia

Stajnia jest domkiem ciszy - obok niej znajduje się siłownia, gdzie można ćwiczyć.

Wielka Łąka

Za stajnią znajduje się droga. która otwiera się na płaską i dziką Wielką Łąkę.

Polana

Jedna z przestrzeni na namioty uczestników. Można użyć jej również do aktywności na świeżym powietrzu.

Baza Chłopców

Baza jest lokacją leśną - to płaska przestrzeń, oddalona od centrum Larparta, ogrodzona. Zawiera szałas, miejsce na ognisko, lokacja zdolna pomieścić 10-30 osób.

Ostatnia Plaża

Najdalsza plaża z dostępem do wody oraz odgrodzoną trawiastą polanką, pomieści 5-15 osób

Dzika Plaża

Zaniedbana plaża przy jeziorze bez łatwego dostępu do wody.

Przystań

Największa plaża z drewnianym pomostem i wygodnym zejściem do wody. Plaża wyposażona w bojki ratownicze i najbardziej przystosowana do użytku publicznego.

Plaża Czifa

Plaża z pływającym pomostem, odizolowana od innych terenów leśnych. Plaża beztekstylna. Ma miejsce na ognisko oraz przystań na kajaki.

Drzewo Wróżek

Wielkie drzewo po środku skrzyżowania traktów leśnych - dobre na larpowe sceny lub jako punkt orientacyjny.

Ujeżdżalnia

Stary wybieg dla koni - obecnie polana w środku lasu.

Świątynia

Wzgórze z polaną i wejściem do lasu, prowadzącym do ujeżdżalni.

W RAZIE PYTAŃ, ZAPRASZAMY DO KONTANTU POPRZEZ EMAIL LUB PV NA FANPAGE

// WYDARZENIE //

  • Facebook

// SOCIALE //

// WSPÓŁPRACA //

Wandering Artist | nasze grafiki
Secret Vault | Sklepik Larpowy
Przystanek Alaska | miejsce
Stowarzyszenie Argos | współpraca
Stowarzyszenie Liveform | współpraca
  • Facebook
  • Facebook
  • Instagram

© 2018-2025 LARPART 

bottom of page