// K.A.F.E.L. //
Konkurs Awangardowych (i) Fantazyjnych Eksperymentów Larpowych organizowany przez festiwal Larpart 2025
// Larpart powraca z konkursem larpowym! //
Nie bądź wafel, wygraj KAFEL!
Chcemy przywrócić tradycję Alaski jako przestrzeni dla larpowych eksperymentów, dlatego zapraszamy wszystkich zuchwałych larpowych pionierów do zgłaszania Waszych niebanalnych, nowatorskich i nietuzinkowych gier. Chcemy poznać Wasze odkrywcze, ożywcze, twórcze, a może nawet i te nieco ryzykowne pomysły. Nie ma rozwiązań zbyt głupich, ani zbyt śmiałych, choć oczywiście ostatecznie liczy się wartość doświadczenia każdego z uczestników!
// ZASADY KONKURSU //
Konkurs Awangardowych (i) Fantazyjnych Eksperymentów Larpowych organizowany przez festiwal Larpart 2025
1. Nasz Cel:
Zależy nam, aby w naszym larpowym środowisku pojawiały się nowe, odważne i eksperymentalne przedsięwzięcia - dlatego zdecydowaliśmy się zadziałać w tym kierunku. Chcemy larpów, które przesuwają granice tego, czym mogą być larpy. Larpów z nowatorskimi mechanikami, pełnych zaskoczeń. Larpów ważnych o ważnych tematach. Larpów jak najlepszych.
2. Konkrety:
Ogłaszamy Konkurs Awangardowych (i) Fantazyjnych Eksperymentów Larpowych! - w skrócie: K.A.F.E.L., który odbędzie się na festiwalu Larpart 2025.
3. Jakich larpów szukamy - trochę precyzyjniej:
-
Przede wszystkim szukamy gier eksperymentalnych, oferujących coś nowego, przesuwających granicę tego, czym mogą być larpy. Szukamy odważnych decyzji i uwolnionej wyobraźni, niecodziennych rozwiązań mechanicznych, ale też zaskakujących pod kątem treści.
-
Do konkurs można zgłosić larpa, który:
-
Jest nowy - nie odbywał się wcześniej.
-
W wyznaczonym 6-godzinnym slocie odbędzie się dla minimum 15 osób. Przykładowo:
-
4-godzinny larp na 15 do 20 osób,
-
2 3-godzinne edycje larpa dla 10 osób następujące po sobie,
-
2 równolegle się odbywające runy 5 godzinnego larpa dla 9 graczy,
-
8 równolegle się odbywających runów 2 godzinnego larpa dla 2 graczy.
-
-
Jest dostosowany do przestrzeni Przystanku Alaska, w której odbywa się festiwal Larpart (mniejsza bądź większa sala, las, jezioro).
-
W kwestii wymagań scenograficznych, rekwizytów, itd. Jest możliwy do zapewnienia przez logistyczne zaplecze Larparta (jest w stanie zapewnić sporo, ale bez przesady, nie zorganizuje instalacji składającej się z 10 ekranów, o możliwościach logistycznych Larparta dowiesz się więcej w sekcji przeznaczonej dla twórcy, również klikając w poniższy przycisk).
-
-
Kryteria oceny gier: Larpy będą oceniane przez sędziów w oparciu o następujące kategorie. Przede wszystkim ich eksperymentalność oraz jakość doświadczenia, które oferują. Drugorzędną kategorią będzie też zgodność efektu końcowego z założeniami twórcy, które zaprezentuje w zgłoszeniu - mniejsza waga tej kategorii wynika z faktu, że eksperymenty mają to do siebie, iż czasem dają zaskakujące wyniki (kilka słów więcej o tych kryteriach w punkcie 4).
3. Zgłoszenia Larpów:
-
Formularz Zgłoszeniowy: Aby wziąć udział w konkursie, należy zgłosić swój larp poprzez formularz zgłoszeniowy dla punktów programu na Larpart 2025 - w odpowiedniej rubryce zaznaczając chęć zgłoszenia larpa do konkursu i odpowiedzieć na dodatkowe pytanie o eksperymentalne zabiegi wykorzystywane w grze.
4. Proces Konkursowy:
-
Selekcja gier finałowych: Organizatorzy konkursu na podstawie nadesłanych zgłoszeń wybiorą 3 gry finałowe, które odbędą się podczas festiwalu Larpart 2025 w przygotowanych slotach czasowych. Przy wyborze organizatorzy kierują się jakością zgłoszenia, zwracając przede wszystkim uwagę na opis tego, co stanowi o eksperymentalności projektu, a także oceniają, na ile wskazane w zgłoszeniu środki wydają się odpowiadać zapowiadanemu doświadczeniu, które otrzymać ma uczestnik. Gry, które nie zostały wybrane, mogą odbyć się na festiwalu na standardowych zasadach zgłaszania punktów programu.
-
Sędziowie: W konkursie gry finałowe oceniać będzie niezależna od organizatorów konkursu grupa 5 sędziów. W ankiecie zgłoszeniowej na festiwal Larpart 2025 można będzie zadeklarować chęć zostania sędzią - w takim wypadku należy będzie sporządzić krótkie bio i opisać, czemu chce się być sędzią - na tej podstawie organizatorzy wybiorą sędziów.
Każdy wybrany sędzia:
-
zobowiązuje się do uiszczenia dodatkowej składki sędziowskiej 200 zł,
-
obowiązkowo zagra w 3 gry finałowe,
-
dostaje specjalny “sędziowski starter pack” od Larparta, w skład którego wchodzi:
-
przypinka sędziego,
-
koszulka sędziego,
-
drobny upominek od Larparta,
-
-
ma potwierdzone miejsce do spania w domku traperskim jeszcze przed losowaniem.
-
-
Ocena Gier: Sędziowie biorą udział w każdej z gier konkursowych. Po każdej grze prowadzą rozmowę na temat gry i związanych z nią doświadczeń. Po rozegraniu wszystkich gier, sędziowie wyłaniają zwycięzcę konkursu. Oceniając gry powinni kierować się następującymi kategoriami:
-
Eksperymentalność: Oryginalność gry, nowatorstwo mechanik oraz odwaga artystyczna.
-
Jakość Doświadczenia: Czy gra była “po prostu” dobra. Jak dobrze się na niej bawiłam, czy otrzymałem wartościowe doświadczenie.
-
Zgodność z Założeniami Twórcy: Jak dobrze gra realizuje założenia, czy jest spójna z koncepcją twórcy. Równocześnie stanowi to najmniej istotne kryterium, jako że eksperymenty mają to do siebie, że czasem dają zaskakujące wyniki.
-
-
Publiczność: Po każdej grze uczestnicy, którzy nie są sędziami, oceniają, jak dobrze się bawili, w skali pięciostopniowej, na tej podstawie wyłaniana jest gra najbardziej doceniona przez publikę.
-
Feedback: Po zakończeniu konkursu, sędziowie przekażą twórcom gier feedback w formie opracowanej przez organizatorów konkursu.
5. Nagrody:
-
Nagroda Główna: Zwycięzca Konkursu Awangardowych (i) Fantazyjnych Eksperymentów Larpowych otrzyma nagrodę w postaci 1000 zł oraz specjalnie na tę okazję przygotowaną przez Larpart statuetkę K.A.F.E.L.
-
Nagroda Publiczności: Przyznana zostanie również nagroda publiczności w postaci statuetki K.A.F.E.L. publiczności, przygotowanej przez Larpart we współpracy z uczestnikami tegorocznego wydarzenia na przystanku Alaska. Otrzyma ją gra z najwyższą średnią ocen od graczy niebędących sędziami, którzy wzięli w niej udział.
7. Postanowienia Końcowe:
-
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu konkursu w razie potrzeby.
8. Kontakt:
-
Wszelkie pytania dotyczące konkursu prosimy kierować na adres mailowy: konwent.larpart@gmail.com.