Lewiatan
Lewiatan jest osadzoną w realiach Wojen Napoleońskich opowieścią o brytyjskim okręcie wojennym, którego załoga w przededniu Bitwy pod Trafalgarem zostaje postawiona przed sądem wojskowym. Jest to opowieść o obowiązku, posłuszeństwie, miłości do ojczyzny, okrucieństwie i dumie. Gra zawiera obszerne elementy freeformu i będzie wymagała od graczy sporej dozy improwizacji. Dostępne tylko i wyłącznie postacie męskie (kobiety odgrywające mężczyzn są mile widziane). Gra zawiera elementy, które mogą być niekomfortowe dla wielu osób: wulgarny język, rasizm, sceny przemocy.
Mamy sierpień roku 1805, czterdziesty piąty rok panowania Króla Jerzego III. Europą wstrząsają wojny Napoleońskie. Tymczasem do brytyjskiego portu na Bahamach wchodzi HMS. Lewiatan. Dowodzący okrętem Kapitan Sawyer leży martwy w swojej kajucie, a żaden z oficerów nie jest w stanie przekonująco wytłumaczyć jego śmierci. Zarządzony zostaje proces, a oskarżenie jest najpoważniejsze z możliwych – BUNT. Jeśli zostanie udowodniony każdy członek załogi stanie przed plutonem egzekucyjnym. Nie ma jednak czasu na długi proces. Siedem dni, tyle czasu dowódca eskadry karaibskiej admirał Collingwood dał sędziom na zdecydowaniu o winie lub niewinności. Eskadra już i tak jest opóźniona. Lord Nelson nieustannie przysyła alarmujące wezwania ze stolicy, a Napoleon kończy przygotowania do inwazji na Wielką Brytanię. Każdy okręt się liczy... jednak czy można ufać tej załodze?
Gra ma dwa poziomy. Na pierwszym mamy do czynienia z sądem wojskowym. Trzech graczy wciela się w sędziów (kapitanów innych okrętów floty wojennej jego wysokości Króla Jerzego), reszta to załoga Lewiatana (oficerowie i podoficerowie) oskarżeni o bunt. W czasie procesu będzie odczytywany dziennik kapitański, opisujący podróż z Playmouth na Bahamy. Na drugim poziomie, uczestnicy będą odgrywać retrospekcje - sceny i wydarzenia, które miały miejsce podczas podróży. Sceny początkowo będą dosyć dokładnie opisane, ale wraz z postępem scenariusza gracze będą mieli coraz więcej miejsca na własną interpretację i wykonanie scen. Tymczasem sędziowie będą mogli te sceny reżyserować, oraz przerywać by dokonać w nich zmian, wpływając na ich wydźwięk. Na sam koniec dowiemy się jak zginął kapitan, a sędziowie wydadzą wyrok, zaś gracze (już po wydaniu wyroku) pokażą nam „jak było naprawdę”. Dowiemy się, też czy Lewiatan dotarł pod Trafalgar gdzie ma do odegrania niepoślednią rolę, czy też może pozbawiony załogi stał w porcie na Bahamach.
Dla kogo?
Narratywistyczny larp podzielony na sceny (bez jedności czasu i miejsca akcji), silnie nastawiony na współpracę graczy w celu stworzenia wspólnej historii w pewnych ramach scenariusza. Dostępne wyłącznie role męskie (mile widziany crossplay).
Zapisy:
przed konwentem
Ilość graczy:
11
Prowadzący:
Autor: Marcin Woźniak , Prowadzący: Bartosz Bruski