Tajemnice Blackwater Mansion
,,Tejemnice Blackwater Mansion'' to larp detektywistyczny mocno inspirowany prozą Agathy Christie, a zwłaszcza przygodami detektywa Herculesa Poirot, który miał już kilkanaście edycji w całej Polsce, w międzyczasie przechodząc wiele zmian i poprawek. Tu prezentuję edycję finalną.
Liczba graczy: 9 - 4 kobiety, 4 mężczyzn, 1 uniseks – choć lepiej jako kobieca
Stroje: wymagane - stylizowane na brytyjskie dwudziestolecie międzywojenne
W założeniu większości postaci ma zależeć na rozwikłaniu zagadki morderstwa, a przynajmniej na udowodnieniu swojej wersji, choć to detektyw prowadzi śledztwo, a nie wszystkie postaci są tak samo w nie zaangażowane. W trakcie gry wychodzą na jaw kolejne sekrety i tajemnice, mogące ujawnić dodatkowe motywy, które kierowały postaciami graczy. Może się więc finalnie okazać, że to wcale nie świeże morderstwo i wskazanie winnego jest tu najważniejsze.
Gra ta jest narratywistyczno-gamistyczna, lecz warto zauważyć, że dla różnych postaci stopień gamizmu będzie inny, momentami wręcz bliski zeru.
Dla kogo?
Gra ta spodoba Ci się zwłaszcza jeśli lubisz klimat dwudziestolecia międzywojennego, sceny jak z historii o Herculesie Poirot, zagadki kryminalne, spiskowanie oraz nagłe zwroty akcji i zabawę konwencją. Lepiej unikać tej gry, jeśli zawsze chcesz wygrać wszystko za wszelką cenę, a także masz problemy z brakiem iluzji 360, zawieszeniem niewiary i wykorzystaniem elementów RPG-owych w larpach, lub nie potrafisz się zdystansować do trudnych tematów poruszanych na grze. Scenariusz przeznaczony jest dla dojrzałego odbiorcy. W larpie (kartach postaci oraz/lub rozgrywce) pojawiają się skomplikowane uczuciowo i moralnie tematy oraz seks i przemoc.
Zapisy:
przed konwentem
Ilość graczy:
9
Prowadzący:
Piotr "Klucznik" Chmielewski